טיפול בגלי חום בגיל המעבר ברפואה הסינית

נשים שלקחו פורמולת צמחי מרפא סינית חוו פחות גלי חום במהלך גיל המעבר לאחר הטיפול, כך עולה ממחקר חדש מהונג קונג. בקרב הנשים הנוטלות את פורמולת הצמחים, שכיחות גלי החום היומית ירדה ב -62 אחוזים, בהשוואה ל -52 אחוז בקרב הנשים שנטלו פלצבו.

גברים מבוגרים נוטים להתקרר עם הגיל ואין להם מספיק אש כדי להתמתן בקירור מים, בעוד שנשים חוות גלי חום כשאין מספיק מים קרירים לאש בינונית. הגוף נמצא בשיווי משקל, והתסמינים של יציאה מאיזון אינם קשים או מטרידים.

התסמין השכיח ביותר הוא גלי חום או גלי חום, המשפיעים על 85 אחוז מהנשים בגיל המעבר ועל 45 אחוזים בתוך 5 עד 10 שנים לאחר גיל המעבר. נשים שאוכלות גרוע או עובדות יתר על המידה במשך מספר שנים לפני גיל המעבר, נוטות יותר לפתח תסמינים חמורים במהלך גיל המעבר.

נשים יכולות להשתמש בטיפולים משלימים כמו דיקור סיני לטיפול בסימפטומים של גיל המעבר

דיקור צמחי מרפא מהווה אופציה מצוינת לנשים בגיל המעבר מכיוון שהוא מספק טיפול בטוח, יעיל ולא פולשני לגלי חום והזעות לילה. גיל המעבר הוא היבט בבריאות האישה שיכול להיות מאתגר עבור נשים, ושטיפות חמות או הזעות לילה יכולות להיות לא נוחות ולעיתים בלתי נסבלות.

נשים רבות בפריפריה ובגיל המעבר פונות לטיפולים משלימים כדי להשיג את מה שהן רוצות לשלוט בסימפטומים שלהן. מבט על רפואה סינית מסורתית (TCM) יכול לסייע בגיל המעבר. טיפולי TCM ודיקור סיני מתאימים היטב להחזרת שיווי המשקל ולאפשר לנשים למצוא את דרכן ביתר קלות בתקופה זו ולהקל על תסמיני גיל המעבר.

מספר מחקרים הראו

כי כל שלושת הטיפולים ההורמונליים בגיל המעבר (MHT וטיפול הורמונלי חלופי) מגבירים את הסיכון לסרטן השד וככל שמשתמשים בהם זמן רב יותר כך הסיכון גדל

כדי לקבוע אם דיקור סיני ברפואה הסינית יעיל יותר מדיקור דמה לטיפול בגלי חום בגיל המעבר. מחקרים בהשוואה לטיפולי דיקור מזויפים ודמה לסימפטומים של גיל המעבר הראו תוצאות חיוביות ושליליות.
למידע נוסף בתחום של טיפול בגלי חום בגיל המעבר ברפואה הסינית יש לבקר ב-

יש לו את היכולת להגביר את זרימת הדם ולשחרר אנדורפינים מה שהופך אותו ליעיל במאבק בתסמינים כמו דיכאון ונדודי שינה והקלה על גלי חום

הקולג 'הפסיפיק קולג' לרפואה מזרחית מטפל בנשים בגיל המעבר, בגיל המעבר ולפני גיל המעבר, ומרפאת הדיקור שלה סייעה בהצלחה לנשים לנהל את מכלול הסימפטומים. הוא מספק שיטות להקלה על אוויר חם וצמחי מרפא לגיל המעבר ומטפל בסימנים המוקדמים של המחלה.

דיקור סיני הוא טיפול אידיאלי לנשים, במיוחד לאלה שנמצאות בדרכים ואין להן זמן לטפל בסימפטומים של גיל המעבר, מכיוון שהיא אינה גורמת לתופעות לוואי ומשיגה תוצאות מצוינות.

מחקרים מדעיים הראו כי דיקור סיני יכול להפחית משמעותית את תסמיני גלי החום בהשוואה לטיפול הרגיל

הוכח שדיקור סיני יעיל יותר מטיפולים תרופתיים מובילים בטיפול בגלי חום הקשורים לתופעות הלוואי של הטיפול בהורמון סרטן השד. אנו משתמשים בדיקור סיני ברפואת הצמחים הסינית כדי לאזן מחדש את הגוף, להזין את אנרגית היין ולהעלים תסמיני חום.

מחקר דני שנערך על 70 נשים שפורסם בכתב העת British Medical Journal בחן את השפעות הדיקור

המחקר גילה כי לאחר שישה שבועות של טיפול 80% מהנשים שקיבלו דיקור סיני בגלל גלי חום ותסמינים אחרים של גיל המעבר הרגישו שזה עוזר להן. מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת ווייק פורסט מצא כי דיקור סיני בקבוצה קטנה הפחית את גלי החום והזעת הלילה ב -47%, כאשר היתרונות הוכפלו.

כמחצית מהנשים סבלו מגלי חום פחות השינה והתסמינים הרגשיים שלהם השתפרו, ותופעות עור ושיער כמו יובש ונשירת שיער התרחשו גם כן. – במחקר אקראי, כפול סמיות מבוקר פלצבו, שנערך על 31 נשים לאחר גיל המעבר בהולנד, ניתנה הרפואה הסינית (Zhibai Dihuang) למשך 12 שבועות של טיפול, ואחריו הפסקה של ארבעה שבועות בטיפול. בשנת 2019, סקירה אוסטרלית של 19 מחקרים שנועדה לבחון את היעילות והבטיחות של תרופות צמחיות סיניות בטיפול בגלי חום בגיל המעבר.

במחקר המעקב החוקרים בחנו את השפעת התרופה הסינית ג'יבאי דיהואנג על תסמיני כלי דם מוטוריים כמו גלי חום והזעות לילה ומצאו שהיא משפרת משמעותית את הסימפטומים בהשוואה לפלצבו (P = 0.01) 9

יעילות הדיקור לטיפול בגלי חום אושרה גם על ידי נתונים מקיפים ממחקרים סיניים ובינלאומיים.

מחקר פרוספורטיבי רב-מרכזי פוטנציאלי של דיקור סיני בקרב 175 חולים עם גלי חום מצא כי לאחר 24 שעות יותר מ -62% מהנבדקים מקבוצת הדיקור דיווחו על שיפור בתסמינים, בעוד שרק 27% מקבוצת הביקורת דיווחו על שום שיפור. בין השנים 1997-1999, ד"ר סוזן כהן DSN, APRN, פרופסור חבר באוניברסיטת פיטסבורג, ערך אחד המחקרים הראשונים בארה"ב שבדקו את יעילות הדיקור בגלי חום, נדודי שינה ועצבנות. היא גילתה שבמהלך הטיפול בדיקור סיני, גלי חום ירדו ב -35% ונדודי שינה ב -50%.

מחקר המשך הראה כי גלי חום ירדו משמעותית בחולי דיקור סיני בהשוואה לטיפולים אחרים. לסיכום, בהתבסס על התוצאות הכוללות של מחקרים זמינים, איננו יכולים לאשר השפעה חיובית של HM על גלי חום ואיכות החיים הנגרמת על ידי טיפול אנדוקרינולוגי בנשים הסובלות מסרטן השד. מחקרים נוספים עם נתונים איכותיים צריכים להעריך את ההשפעות של גלי חום ותסמינים אחרים של גיל המעבר והערכה מקיפה ארוכת טווח של תופעות הלוואי הקשורות ל- HM.

במדינות רבות ישנם HMS אחרים שעשויים להיות יעילים כנגד גלי חום ותופעות גיל המעבר כמו האקלי (Humulus lupulus) [32]

זרעי פשתן [33], תמצית קליפת אורן [34], maca lepidium meyenii [35 ], hypericum perforatum ו- L. St. John's wort [36]. HMS אלה יכולים להיות יעילים נגד גלי חום אצל נשים הסובלות מסרטן השד, אך אין שום עדות לכך שהם בטוחים ויעילים לטיפול בטיפול אנדוקריני המופעל על ידי גלי חום לסרטן השד.