הבדל בין סאטיבה לאינדיקה

אינדיקה היא הזן הדומיננטי ומשמשת להרפיה, חוסר תיאבון, מתח, כאב ובחילה. זני האינדיקה משדרים ניחוח של מוהל עצים אדמתי ויכולים לקדם תיאבון ושינה. חשוב לא להבדיל יותר מדי, מכיוון שלזנים מסוימים של אינדיקה יכולים להיות השפעות שונות מאדם לאדם.

בעוד שקנאביס סאטיבה מספק אנרגיה

קנאביס אינדיקה מרגיע את הגוף והנפש, ומאפשר למשתמשים לשקוע עמוק יותר בעצמם. המשתמשים מסכימים כי זני האינדיקה משמשים בצורה הטובה ביותר בשעות הערב להרפיה עמוקה לאחר יום ארוך במיטה. רבים נהנים מהם לשיכוך כאבים או כדי להירגע ולפנק את עצמם בחטיף או שניים, כשהתיאבון המוגבר מצוטט לרוב.

קנאביס יעיל לטיפול בכאבים והקלה פיזית בשל תכולת ה- CBD הגבוהה ותכולת ה- THC הנמוכה שלו

מחקר שבדק השפעות כל הגוף כמו הרפיה עמוקה מוגברת ונדודי שינה מופחתים עדיין מוגבל, אך נראה כי לשני סוגי הקנאביס העיקריים, סאטיבה ואינדיקה, יש יותר משותף ממה שחשבו.

כאן תגלו כיצד למצוא את הצמח המתאים לצרכים שלכם, אילו זנים יש לקחת בחשבון, תופעות לוואי אפשריות ועוד ועוד.

כשמדובר בביולוגיה של צמחים

אינדיקה וסאטיבה הם בשבילך. החלת כלל האצבע לפיה Sativas מחיה ומחייה, בעוד שהאינדיקציות מרגיעות ומרגיעות, אינה כה קלה. במציאות, לזנים הדומיננטיים של סאטיבה יש עלים גבוהים וירוקים בהירים, בעוד שלמקביליהם יש גבעולים קצרים ועבים יותר.

סיווג זן או זן מסוים כאינדיקה או סאטיבה פירושו שהוא נוטה לצד זה או אחר של ספקטרום האינדיקה / סאטיבה. כיצד שני זנים שונים נוטים לצד דומיננטי זה או אחר קובע עד כמה גזע יצמח, כמה אור שמש או חום נדרשים ומשתנים אחרים.

כשמשתמשים בקנאביס חושבים על זן אינדיקה או סאטיבה של מריחואנה

הם לעיתים קרובות חושבים על זני האינדיקה כשקטים, מושלמים למנוחה אחרי סרט או כיפת לילה במיטה, בעוד שזני סאטיבה מגרים ומרוממים, עם השפעות מוחיות להשתלב עם פעילות גופנית, מפגשים חברתיים ופרויקטים יצירתיים. כשאתה חוקר זנים, תראה לעיתים קרובות את סאטיבה, המתוארת כמוחית, משכרת, מרוממת ומגרה, בעוד שאינדיקה מתוארת כמרגיעה, מרגיעה, מלאה וסלעית. למרות שמדויק למדי לתאר את ההשפעות של אפקטים דמויי סאטיבה ואינדיקה, אל לנו לשכוח שהאפקטים של סאטיבה ואינדיקה אינם בהכרח חופפים לצמחים של קו סאטיבה / אינדיקה.

ההבדל העיקרי בין אינדיקה לסאטיבה הוא שככל שהאינדיקה גבוהה יותר כך ההשפעה על גופך ניכרת יותר בעוד סאטיבה נוטה לחיות במוחך. אינדיקה לא מתכוונת לשבת על ספה ואילו סאטיבה אינה מספקת אנרגיה לצרכניה.

במאמר זה תוכלו ללמוד עוד על ההבדלים בין השבטים לבין ההשפעות שיוצרים אינדיקה וסאטיבה

סאטיבה הוא הזן הדומיננטי ומייצר אפקט ממריץ יותר שיכול לעזור במגוון בעיות. במובן זה, זני האינדיקה הם הרגעה יותר, ואילו זני סאטיבה מופעלים ומגרים.

בוטניקים משתמשים בהבדלים פיזיים בין הגבעולים כמו הבדלי גובה

דפוסי ענף וצורת עלים כדי לזהות גבעולים שונים של צמחים. צמחי האינדיקה קצרים מצמחי סאטיבה ויש להם גבעולים עציים, לא סיביים. גם הצמחים עצמם בנויים בצורה שונה במקצת, כאשר האינדיקציה קצרה ומלאה יותר, ואילו הסאטיבה גדולים יותר, דלילים ושטחיים יותר.

מקובל שלזני אינדיקה יש השפעות רגועות יותר, בעוד שזני סאטיבה מקדמים יותר אנרגיה וריכוז. משתמשים יכולים לחוות שיא פיזי גבוה יותר של זן אינדיקה וכן שיא מוחי גבוה יותר של זן סאטיבה.

צמחי סאטיבה נוטים להיות בעלי ריכוזים גבוהים יותר של טרפנים כגון פינן ולימונן

בעלי השפעה אופורית ומגרה. ריכוזי המירן שלהם, למשל, נוטים להיות נמוכים יותר מהמורסן שבזני אינדיקה, הנחשבים להשפעה מרגיעה. Sativas ידועים בהשפעות הישירות, הממריצות והממריצות שלהם, המפחיתות חרדה ומתח ויכולות לעזור להגביר את היצירתיות והריכוז.

ישנם כמה הבדלים עיקריים בין קנאביס סאטיבה לקנאביס אינדיקציה

כולל גודל, קומה, אורך לילה, גודל ומבנה העלה, גודל ניצן וצפיפותו, זמן פריחה, השפעות ריח ועשן. הידיעה איזה צמח קנאביס הוא זן אינדיקה או סאטיבה אינה מספקת מידע רב אודות הכמויות היחסיות של השניים. אך כאשר בוחנים ודנים באלמנטים של קנבינואידים בזנים שונים של מריחואנה ובמה הם מכילים, אנשים נוטים לחשוב שהם מועילים.

קנאביס סאטיבה מגיע ממקומות חמים יותר בעולם כמו אסיה דרום מזרח אסיה ומרכז ודרום אמריקה. זה בא מאקלים משווני יותר ומטופח בדרום ומרכז אמריקה.

על מנת למצוא את המוצר הטוב ביותר

עליכם להבין תחילה את ההבדל בין זני הקנאביס Indica ו- Sativa. קנאביס סאטיבה ואינדיקה הם שני מינים או זנים של צמח הקנאביס המשמשים לייצור מריחואנה. שני זני הקנאביס הפופולריים האחרים הם קנאביס ruderali, Afghanica ו- Kafiristanica.

זני אינדיקה וסאטיבה של קנאביס הם שני סוגים שונים של צמחים ממשפחת הקנאביס. מידת ההבדל בין השניים מהווה נקודת דיון בקהילות הבוטניות והגננות.

בתצפיות על דגימות שונות של צמחי קנאביס מהודו

הביולוג הצרפתי ז'אן בפטיסט למארק תיאר צמחי קנאביס כעלים ארוכים, עבים ועקשניים, וצמחי סאטיבה כעלים גבוהים ונוצות. בגלל המראה השונה שלהם, למארק הציע שלצמחים יהיו שימושים ואפקטים שונים. אינדיקה של קנאביס מגודלת באפגניסטן ובפקיסטן, עם המסיק הגדול ביותר שמגיע מהרי הינדו קוש.

בשלב זה

ההשפעות הפיזיולוגיות והפסיכוטרופיות המדויקות של סוגים שונים של מריחואנה נראות סובייקטיביות. בבית המרקחת תפריט תלוי על הקירות, רשימה דיגיטלית דרכה יכולים המבקרים לגלוש באייפד ומחברת נייר פיזית בה הם יכולים לחפש מידע על זני מריחואנה המסווגים לפחות לאינדיקה, סאטיבה או היברידית, כולל מידע אודות השפעות ריכוזי THC במגוון Sour Diesel ו- Blue Dream, למשל.

במציאות

אין הוכחות מדעיות לדיכוטומיה של סוגי מריחואנה ברמה המולקולרית בין זני האינדיקה לסאטיבה, ואין דפוס או הבדל המבדיל ביניהם. כתוצאה מכך, צרכנים קונים לעיתים קרובות זני מריחואנה שאינם תואמים את ההשפעות הנתפסות שהם אמורים להביא לשוק. זנים היברידיים נמכרים לרוב כמתווך בין זן מריחואנה אינדיקה וסאטיבה.
למידע מורחב בתחום של הבדל בין סאטיבה לאינדיקה יש לבדוק כאן: bangim.co.il