כורכום לטיפול בסרטן

הכורכום משמש במשך מאות שנים במטבח וברפואה האסייתית, והוכח כי החומר הפעיל שלו, כורכומין, בעל תכונות נוגדות חמצון, אנטי דלקתיות ובניית עצמות. ישנן עדויות לכך שכורכום יכול להרוג תאים סרטניים בסרטן מסוים, חומר בכורכום. מחקרי מעבדה הראו ששתי תרופות כימותרפיות נפוצות לטיפול בסרטן השד, דוקסורוביצין וציקלופוספמיד, מפחיתות את יעילות השימוש בכורכום, אך אין משמעות קלינית.
למידע מורחב בנושא של כורכום לטיפול בסרטן באפשרותך לגשת לאתר

ההשפעה המסרטנת של הכורכומין (משורש הכורכום) נחקרה בשורות תאים סרטניים רבים ובמודלים של בעלי חיים

הוכח כי לכורכומין השפעה חיובית בהפחתת גדילת תאים סרטניים במודלים של סרטן השד, סרטן הערמונית (כולל סרטן שד שלילי שלילי), סרטן הוושט, סרטן הראש והצוואר, סרטן ריאות ועוד רבים אחרים. תמצית כורכומין משורשי הכורכום נחקרת על תכונותיה האנטי-סרטניות ועל תובנות לגבי המנגנונים הסלולריים שבאמצעותם הוא יכול לתרום לסינרגיות עם כימותרפיות מסוימות.

מחקר מעבדה ובעלי חיים מצביע על כך שכורכומין יכול למנוע סרטן

להאט את התפשטות הסרטן, להפוך את הכימותרפיה ליעילה יותר ולהגן על תאים בריאים מפני נזקים הנגרמים כתוצאה מהקרנות. מחקרי מעבדה הראו גם כי כורכומין וכורכום יעילים נגד סרטן ריאות, שד, ערמונית ומעי הגס. ניסויים קליניים ניסויים קליניים בודקים כמון בחולי סרטן.

מאמר ממחקר סרטן בבריטניה אומר שמחקרים על תאים סרטניים הראו שלכורכומין יש השפעות מעכבות סרטן

הכורכומין יכול להציע יתרונות בטיפול בסרטן השד וניתן להשתמש בו בשילוב עם טיפולים קונבנציונליים בטיפול בסרטן מכיוון שהוא מעכב תאים שונים של סרטן השד ומדכא את גדילת הגידול עם מעט תופעות לוואי. לאחר בליעת כורכום מזון העל, המשמש תבלין במטבח, נראה שהכורכום הכלול בכורכום בטוח לחולי סרטן.

כורכום וסרטן מחקרים אחדים מצביעים על כך שלכורכומין בכורכום עשויות להיות מגוון יתרונות בריאותיים

כולל לחימה בתאים סרטניים. חלק מחולי הסרטן עשויים לקחת כורכומין כתוסף או כתרכז או כתמצית כורכומין משורש הכורכום בהנחיית נטורופת, מכיוון שהוא יכול לקיים אינטראקציה עם טיפולים אחרים כגון טמוקסיפן. המחקר גם בוחן האם כורכום המכיל כורכום יכול להיות דרך למניעת סרטן.

במחקר שנערך על ידי Anirban Maitra

MD, פתולוג בולט מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס, כורכומין, תרכובת המצויה בכורכום, עשוי לסייע בהרתעת סרטן עמיד לתרופות. חוקרים מצאו כי מינונים אוראליים זעירים של החומר, שהוא תבלין הודי נפוץ, העלו את שיעור סרטן השד בחולדות. חוקרים הבחינו בהשפעת הכורכומין על 30 חולי סרטן השד במחקר שפורסם ב- Radiation Research.

מחקר אחר

שפורסם בכתב העת PLOS One, בחן את ההשפעות של כורכומין וכימותרפיה על תאי סרטן המעי הגס במחקר מעבדה. תוצאות מחקר זה, שכללו מספר מטופלים פחות אופטימלי, הראו כי נראה שכמון מסוגל להרוג תאים סרטניים ולמנוע מהם לצמוח. תוצאות אלו מצביעות על כך שלכורכומין עשויה להיות השפעה טובה על חולים הסובלים מסרטן השד, המעי הגס, הקיבה והעור.

למרות שמחקרים פרה-קליניים הראו שכורכומין יכול לעצור את צמיחת תאי סרטן השד במעבדה

עדיין לא ידוע כיצד זה קורה בגוף האדם וכיצד ניתן לפרק אותו, מה שהופך את המחקר לקשה יותר לנשיאה. הַחוּצָה. אולם מחקרי מעבדה הראו שניתן להשתמש בו באמצעות מנגנונים מגוונים להרוג תאים סרטניים ולהפחית את צמיחתם של כלי דם חדשים בגידולים. מחקרים רבים עדיין קובעים את המנגנונים הסלולריים של ההשפעה האנטי דלקתית של הכורכום, אך תמצית הכורכום עשויה להציע יתרונות חשובים נגד סרטן.

אין כרגע הוכחות ברורות לכך שכורכום או כורכום יכולים למנוע או לטפל בסרטן

כורכומין וכורכום יכולים לסייע במניעת סרטן השד על ידי שליטה בצמיחה תקינה של תאים ובקרה או שינוי במסלולים של תאי סרטן השד. מחקרים הראו כי תבלינים יכולים לשחק תפקיד במניעת גדילה של סרטן, הרג של תאים סרטניים והפחתת תופעות הלוואי של הטיפול.

במחקרי מעבדה

החומר הפעיל בכורכום, הנקרא כורכומין (דיפרולויל מתאן), הוכח כבעל השפעה מסרטנת על תאים סרטניים. מאז תחילת שנות האלפיים, כורכום וסרטן נחקרו כדי להבין את המרכיבים הכרוכים בכורכום (כורכומין) הגורמים למוות של תאים סרטניים. בשנים האחרונות ניסו כמה מחקרים קליניים כאלה ליצור קשר ישיר בין כורכום כתוסף סרטן לבין כימותרפיה רגילה (הקלק כאן) בחולות סרטן השד (עם או בלי כורכומין כמרכיב פעיל נוסף.

ארה"ב מינהל המזון והתרופות (FDA) לא איפשר שימוש בכורכומין לטיפול בסרטן או במחלות אחרות

בעתיד ייבדקו בעיות הקשורות לניהולו ויהיה צורך במחקרים מפורטים יותר על מנת להגביר את המודעות לאופן בו יכול לשמש לריפוי סוגים שונים של סרטן השד והמינונים המתאימים. אם אתה שוקל להשתמש בכורכום או בכורכום כתוסף, שוחח על כך עם צוות הסרטן שלך כדי לוודא שאין לך סיכון לתופעות לוואי או אינטראקציות עם תרופות. – — מטופלים שואלים אותי לעתים קרובות על השימוש בכורכום (נקרא גם כורכומין) בגלל ההשפעה האנטי דלקתית והאנטי סרטנית שלו. צוות חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון סטייט veloped מערכת למסירת תרופות המשתמשת בכורכום, המרכיב העיקרי בכורכום התבלינים כדי לעכב תאים סרטניים בעצמות ולקדם את הצמיחה של תאי עצם בריאים. מחקרים מקדימים בחולי סרטן הראש והצוואר מצביעים על יעילותם של קרמים אקטואליים המבוססים על כורכום במניעת דרמטיטיס הקשורה לקרינה [64] וכורכומינים בשטיפות הפה במניעת רירית הפה המושרה על ידי קרינה [86].

דווח על מחקר מעניין שהשווה את הפעילות של הכורכומין הגלוקורוניד שלו לביטוי הגן של HEPG2 בתאי סרטן הכבד האנושי

מחקר אחר על השפעת הכורכומין על סרטן שד אנושי שלילי ER (תאי MDA-MB 231) מראה השפעה אנטי פולשנית של כורכומין ללא קשר לנוכחות האסטרוגן.

אוכלוסייה רחבה צריכה לצרוך כורכומין על בסיס מינונים מותרים של צורות שונות של כורכום על מנת למנוע סרטן ומחלות נפוצות אחרות כגון צהבת, מחלות מין, שתן מדמם, דימומים, כאבי שיניים, כאבי חזה ואחרים.

באדיבות https://www.refua-mashlima.com/