הכוונה מקצועית או שינוי בקריירה – ייעוץ שמשנה חיים

ייעוץ קריירה מקצועי יכול לעזור לך לקבל את ההחלטות שאתה צריך לקבל עכשיו, אך גם להעניק לך את הידע והכישורים לקריירה העתידית שלך. הכוונה בקריירה מועילה לכולם, בין אם אתה מתחיל את הקריירה שלך או מחפש לשנות את תחום העבודה שלך. במילים פשוטות, ייעוץ הקריירה שאתה צריך בכל שלב בחייך יעזור לך לגלות מי אתה, מה אתה רוצה, איך אתה יכול להשיג את המטרות שלך ועוד.

כיצד יועץ קריירה יוכל לעזור לי?

יועצי הקריירה עוזרים לאינספור אנשים לחקור את הצרכים והרצונות הפנימיים שלהם. היועצים מלווים צעד אחר צעד בקבלת ההחלטה, עוזרים להבהיר את המטרות, ומדריכים בתהליך קבלת ההחלטות בלימודים ובקריירה. בנוסף, הסמינרים, מפגשי המידע ומשאבים יכולים לספק הכוונה בכל שלב בקריירה המקצועית.

אם אתה לא בטוח או מתוסכל מהעבודה שלך, מסלול הקריירה והמטרות שלך; אם אתה מוכן להמשיך הלאה ולעבור לקריירה חדשה ומשמעותית יותר, זה האינטרס שלך לשקול מה יועץ שינוי קריירה יכול להציע לך. עבודה עם יועץ לשינוי קריירה יכולה לעזור לך לקחת את הכיוון הנכון, לעזור לך להשתמש בכישוריך כדי ליצור חוויות מקצועיות חדשות שיובילו לחיים מספקים ומאושרים.

הכוונה מקצועית תעזור לך להכיר ולהבין את עצמך ואת עולם העבודה על מנת לקבל החלטות בקריירה ובחיים. תהליך חיפוש עבודה/קריירה הוא גם היבט חשוב בהתקדמות שלך ולכן ייעוץ חיפוש עבודה וייעוץ קריירה קשורים זה בזה. לקוחות יועצי קריירה יכולים לבקש ייעוץ לגבי חיפוש העבודה הנוכחי שלהם, פרספקטיבה של תעשיית אמצע הקריירה או ייעוץ כללי לפיתוח מקצועי. בפגישת ייעוץ מקצועית, יועץ יעזור לאדם לחקור מיומנויות וחוזקות, לסקור את רמות ההשכלה ולהציע המלצות ללימודי המשך ולזהות תחומי עניין וסוג אישיות.

איך אני יכול להקל על תהליך חיפוש העבודה?

תוכל לעשות זאת בכך שתוודא שהכישורים הקיימים שלך מתאימים למשרות או תפקידים חדשים בחברה הנוכחית שלך או תפקידים אותם תרצה לאייש בעתיד. במידה ואינך בטוח אילו כישורים עלייך לפתח, ייעוץ קריירה יוכל לעזור לך בכך.

לדוגמה, חפשו דרכים לפתח מיומנויות חדשות בעבודות הנוכחיות כדי לסלול את הדרך לשינוי. נסה להתנסות בתפקידי קריירה חדשים לפני שתמשיך לתואר שני, בית ספר למשפטים או שינוי משמעותי אחר. במידה ואינך בקיא באפשרויות העומדות לפניך הכוונה מקצועית בדמות יועץ תעסוקתי תוכל לעורר פלאים.

באמצעות הכישורים והניסיון שלך

אתה יכול בקלות להעביר את תוכניות הקריירה שלך לעבר המטרה שלך. זכור שזאת אינה בושה להתחיל מחדש, ואף לשנות את מסלול הקריירה שלך לחלוטין כדי להגיע למטרה שלך. בעבר לא היה נהוג לעבור בין עבודות, שכן הישארות במקום העבודה היוותה סממן לנאמנות וייבות כלכלית, ומקומות העבודה נהפכו לסמל לביטחון פיננסי. מצב זה יצר תפישה בקרב החברה שהחלפת מסלול קריירה היא צעד מסוכן כלכלית ומעיד על חוסר יציבות. דבר זה אינו נכון היום ורבים מעדיפים לשנות את מסלול העבודה שלהם על מנת לממש את עצמם, להשיג תנאים טובים יותר ולהינות מהמקום בו הם יבלו קרוב לשליש מחייהם הבוגרים. בחירות נכונות במהלך הקריירה יעזרו לאדם להגשים את מטרותיו, בין אם בעבודה או מחוצה לה.

. לעזור לך להבין מי אתה ומה אתה רוצה מההשכלה, הקריירה והחיים שלך. תמיד טוב שיש מישהו לדבר איתו על המחשבות, הרעיונות, הרגשות והדאגות שלך לגבי הקריירה והבחירות הלימודיות שלך, שיעזור לך להחליט, לארגן ולהבין את המחשבות והרגשות שלך.

לפני קבלת החלטה

חשוב להקדיש זמן להערכת מצבך הנוכחי, לבחון את אפשרויות הקריירה שלך, להחליט אם היא זקוקה לרענון ולבחור את זאת המתאימה לך ביותר. אם הערכת את הסיבות שלך לשינוי קריירה, אולי יש לך מושג טוב איזה סוג עבודה אתה רוצה לעשות. ייתכן שהמטרות או הערכים שלך בקריירה השתנו; ייתכן שגילית תחומי עניין חדשים שהיית רוצה לכלול בעבודה שלך, אולי תרצה להרוויח יותר או לקבל שעות גמישות יותר, רק כדי להזכיר כמה. בחירת קריירה היא משימה חשובה, אבל היא גם יכולה להיות מאתגרת.

יכול להיות קשה להחליט איזו עבודה היא המתאימה ביותר, לכן הכוונה מקצועיתהינה שלב חשוב בסיוע לאנשים להעריך את כישוריהם, הצרכים והרצונות שלהם כדי למצוא את הקריירה המתאימה להם.  יש אנשים שאולי ירצו להתחיל את הקריירה שלהם לגמרי מאפס, אבל רובם ירצו למצוא עבודה שתואמת את הכישורים הקיימים שלהם וכאן יועץ תעסוקה יכול לעזור בעזרת הכוונה וידע כיצד תכונות ויכולות מאפשרות להשתלב במגוון תפקידים בשוק. אם אתה תוהה אם יועץ תעסוקה יכול לתת לך את ההדרכה הדרושה לך, זה עשוי להיות מועיל לדעת אילו שירותים יועץ תעסוקה מספק בדרך כלל.

לסיכום

העצה הטובה ביותר שלי לאנשים ששוקלים לשנות קריירה היא למצוא מאמן מוסמך שיכול לעזור לך להיות סקרן ולהשיג בהירות מבפנים ומבחוץ.מציאת יועץ שיעזור לך בדרך לקריירה חדשה לא חייב להיות תהליך ארוך ומייגע וישנם מגוון עסקים המעניקים שירותי ייעוץ בתהליך פשוט וקל. אנו ממליצים לדוגמא על  שירות ייעוץ קריירה של ___ שיעניקו הכוונה מקצועית ויזרו למצוא את מסלול הקריירה הנכון עבורם .שיחה עם יועץ יכולה להועיל מאוד בשלב זה של התהליך, במיוחד אם אינך מבין מי אתה, מה אתה רוצה, או מה יידרש כדי לשנות את הקריירה הזו, לכן כדאי להיעזר בעזרה לאורך הדרך.